Când transportul în București e uber cool

E frumos în București, iar printre zecile de motive pentru care am ales să mă mut aici intră și diversitatea. Culturală, de opinie, de gusturi, de servicii…și mai pot continua așa până dimineață.

Însă, oprindu-mă la ideea de servicii și amintindu-mi non-stop cât de agitat și aglomerat este acest oraș, mă bucur că a apărut pe această piață Uberul. Nu de alta, dar habar n-ai ce nebunie e în capitală cu transportul. Iar dacă afară se pune și de-o ploicică sau o ninsoare, ai cam îmbulinat-o.

Dacă nu știi exact la ce mă refer, e clar că nu stai în București. Pentru că aici, odată ce un fenomen meteorologic își face de cap, cea mai mare problemă e să găsești o mașină care să te ducă din punctul A în punctul B. Apoi urmează celelalte criterii:

  • să fie o călătorie civilizată
  • șoferul să nu scuipe semințe
  • eventual să-ți dea și restul
  • să nu simți că la următoarea curbă o să cobori din mașină fără să deschizi portiera
  • să nu te simți ca la liniuțe
  • să nu ai impresia constant că-ți vei lua o mare țeapă
  • etc, etc

1922045_612073218878733_838466414_n

Așadar, răspunzând nevoilor de mai sus care, te asigur, nu sunt personale, ci generale, conceptul Uber a fost foarte bine primit. În plus, pentru generația asta în care totul e online și plățile se fac în mare parte cu cardul, genul acesta de companie de transport nu este decât un upgrade, un semn că oamenii țin pasul cu schimbarea.

Dacă e să mă întrebi care a fost cea mai grozavă experiență cu Uberul, nu cred că pot să mă rezum la una singură, pentru că sunt mai multe care au niște povești simpatice în spate.

1. Ziua în care am nimerit un șofer antreprenor

Îmi amintesc că avusesem o zi destul de lungă și tot ce-mi doream era să ajung cât mai repede acasă. Și-n liniște. Nu aveam deloc chef să socializez, așa că atunci când șoferul Uberului a ajuns în fața mea, m-am trântit pe bancheta din spate și m-am rugat să nu fi dat de vreun vorbăreț.

Numai că domnul respectiv, ce să vezi, era destul de comunicativ. Cu toate că la început nu-mi prea ardea nici măcar de politețuri (zi lungă, îi amintești?), pe parcurs am început să vorbim câte-n lună și-n stele. Iar partea cea mai faină a fost să descopăr că era un antreprenor în domeniul IT și că jobul de șofer l-a ales pentru că făcea un experiement pentru un proiect viitor. Și, așa cum povestea și el râzând, a reușit, fără să plănuiască asta, să-și finanțeze prototipul de proiect din banii câștigați cu Uber. Cute, nu? And pretty smart also.

2. Ziua în care m-am întors de la aeroport

Ore nedormite, cozi la check in, cozi la cafea, copii plângând. Meh. Cam la asta s-a rezumat ultima călătorie cu avionul. Deci tot ce-mi doream era un somn bun, în patul de acasă. Așa ca n-am mai stat nici după autobuz, nici după taxi și din momentul în care am aterizat, am căutat un Uber.

Deși am găsit imediat mașină, din păcate, a durat prea mult până am ajuns în parcare. Însă, chiar și așa, șoferul m-a așteptat. Mai mult decât atât, era îmbrăcat la costum, m-a ajutat cu rucsacul, a schimbat muzica și a pus postul meu de radio preferat. Ce poți să-ți dorești mai mult? #likeaprincess #ridewithstyle

3. Ziua în care călătoria până la centrele de transfuzie sanguină a fost gratuită

După evenimentul tragic de la Colectiv, mult prea puține companii au ieșit în față să dea o mână de ajutor. Uberul însă, este unul dintre exemplele pozitive. Atunci când toți doctorii făceau apel la cetățeni să doneze sânge, această companie de transport s-a mobilizat și a oferit o cursă gratuită celor care se întorceau de la centrele de transfuzii din București. Un gest frumos este prea puțin spus, dar mă limitez la conștiința colectivă ca să aprecieze astfel de reacții.

All in all, numele Uber s-a dovedit că nu a fost ales din întâmplare și mă bucur că pot avea opțiunea de a călători și altfel.

***

Așadar, dacă erai încă în dubii dacă să-ți faci un cont sau nu, acum poate te-am convins. Ba mai mult, dacă reușești la rândul tău să convingi 100 de prieteni să se înscrie în aplicația de car-sharing, primești garantat un iPhone7.

ilustrație cover: society6.com

Lasă un răspuns

