Despre scris

Jobul meu e să mă învârt toată ziua în jurul cuvintelor. Fie că le scriu, fie că le citesc, fraze lungi și nenumărate pagini de word îmi trec zilnic prin fața ochilor.

Ceea ce îmi place cel mai tare la ceea ce fac  este că pot scriu de oriunde, fără probleme. În timpul masterului îmi pregăteam proiectele pe holurile de la celebrul etaj șase (FJSC), de la Leu, cu laptopul în brațe, încercând să prind conexiunea aia slabă de Wi-Fi.

Am scris și prin puburi, înconjurată de cărți, ceai și biscuiți, dar și din confortul propriului cămin. Iar în ceea ce privește căsuța mea, ei, bine, nu scriu mereu la birou.

Prefer de cele mai multe ori să mă pun în pat, și să scriu de pe cele mai pufoase perne. Și aici, din vârful patului meu, cum stau eu cocoț, mă simt mereu inspirată. Asta pentru că nimic nu ma relaxează mai mult decât să știu că pot trage oricând un pui de somn la birou, fără ca cineva să se uite chiorâș la mine.

Deși vara asta pare să mă doboare cu tempereturile ridicate, asta nu înseamnă că prefer să stau doar la umbra pernelor, in apartament. Iubesc să merg prin tot orașul, pentru că mereu mi-a plăcut să știu ce e în jurul meu. Așa că folosesc și tramvai, și RATB, și metrou.

Iar aici, în plin vacarm, poveștile se țes chiar în fața mea, iar eu fur aceste franturi din viața oamenilor și mi le notez pe orice am la îndemnână. Deși sunt ușor de modă veche, și încă port la mine carnețele pe care notez idei, acum mi-am luat aplicații pentru smartphone care mă ajută să fiu mult mai organizată. Și aici am numeroase schițe, notate chiar din mijlocul mulțimii prea ocupate cu fericirile și necazurile ca să mă observe pe mine cum scriu cu nesaț în telefon.

Apoi, îmi trimit imediat notițele pe mail, iar acasă nu îmi rămâne altceva de făcut decât să mai arunc un ochi pentru proofread și să mai completez cu ceva, daca era cazul.

Și uite așa, poveștile mele urbane, inspirate de oamenii din jur, sunt toate întâmplări adevărate, scrise în autobuz, postate din mijlocul patului și citite de alte persoane de pe scaunul din birou sau chiar din stația de bus, fix de unde a plecat totul.

sursa: ana oncina
ilustrație de Ana Oncina
Lasă un răspuns

