Mişcarea lomography

Lomography s-a dezvoltat ca o mişcare opusă fotografiei digitale, prin reintroducerea aparatelor analog. Camerele pe film sunt mai colorate, cu un design vesel şi creativ. De fapt, cam asta e si conceptul creatorilor- aparate micuţe, care atrag atenţia. Unii ar zice că sunt chiar hipstăreşti, datorită impunerii acestui format clasic analog, însă cu o înfăţişare mai prietenoasă.

Fotografiile lomo reprezintă combinaţia dintre tehnologia modernă şi cea tradiţională, în care împătimiţii fotografiei aveau propriile laboratoare de developare- camera obscură. Producători acestor camere, şi filme deopotrivă, precizează ca fotografiile lomo sunt deosebite datorită culorilor vii, vibrante, sau vignetate. Şi chiar sunt apreciate în toată lumea, motiv pentru care de mai bine de 20 de ani de la crearea acestor camere, au avut loc expoziţii în numeroase centre culturale, precum Londra, New York, Koln sau Beijing şi deschiderea de puncte comerciale în mai multe ţări.

Ceea ce diferenţiază camerele Lomography de celelate camere analog ale unor nume cu prestanţă pe piaţa foto, precum Nikon, Canon sau Sony, este că au reuşit să se impună. Printr-o strategie de marketing, foarte bine pusă la punct, aş adăuga, Lomo inspiră poteţialilor cumpărători faptul că fotografiatul este o joacă şi chiar propune 10 reguli autentice a capta o imagine. În acest decalog fotografic intră sfaturi precum folosirea camerei non-stop, negândirea din timp a fotografiei, facerea instantaneelor, spontaneitatea, cadrele făcute nu doar de la nivelul ochilor şi nu în cele din urmă, regula tuturor rebelilor „No rules”.

 În concluzie, fotografiatul devine o joacă de copii. Iar avantajul acestui brand este că nu se adresează cunoscătorilor, nu dă detalii tehnice care pot părea plictisitoare pentru amatori, ci doar inspiră bucuria de a face fotografii. În acest mod, s-au apropiat de public, care devine reticent la un produs analog, care în mod normal ar da bătăi de cap. Într-un secol al vitezei şi al digitalului, Lomo a reuşit să-şi creeze un nume pe piaţă şi să reziste, dat fiind că la momentul actual încă mai au noutăţi, iar în funcţie de sezon, apar editţii limitate cu design special, de sărbătoare. (vezi Valentine’s special edition).

Această prezentare necesită JavaScript.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s